CRM (Customer Relationship Management – zarządzanie relacjami z klientami) to strategia biznesowa przeznaczona do optymalizacji rentowności przedsiębiorstwa, polegająca na zarządzaniu całym cyklem relacji klient-firma, który pozwala zoptymalizować i usprawnić procesy sprzedaży oraz szeroko pojętej obsługi klienta.
Wybrane elementy funkcjonalności CRM:
- wygodne i wydajne zarządzanie danymi o firmach i ich pracownikach
- rejestracja kontaktów (opis przebiegu rozmowy/spotkania, czas, wynik itd.)
- planowanie zadań do wykonania (osoby przydzielone, terminy realizacji, priorytety, statusy zadań)
- wizualizacja spraw w formie kalendarza z kilkoma trybami widoku (dzienny, tygodniowy, miesięczny)
Firma osiąga zyski dzięki Klientom, więc aby dobrze sprostać wymaganiom rynku, potrzebny jest dobry przepływ informacji w firmie. System CRM stawia Klienta na pierwszym planie, więc staje się niezbędny nie tylko w dużych firmach ale również z sektora MSP.
Zalety systemu:
- szybkość działania systemu / aplikacji
- brak instalacji po stronie klienta (zero serwisowania komputerów użytkowników)
- niskie wymagania sprzętowe i systemowe (m.in. bezpłatny system serwerowy Linux)
- możliwość łatwej migracji danych z poprzednio stosowanych baz lub zbiorów danych
- pełne spolszczenie przy zachowaniu wielojęzyczności (wybór języka przy starcie programu)
- możliwość współpracy wielu osób z różnych lokalizacji na świecie za pośrednictwem Internetu
- niezależność od platformy klienta (komputery użytkowników nie muszą pracować tylko pod Windowsem)
- możliwość pracy spoza firmy (z zachowaniem bezpieczeństwa), w tym z urządzeń mobilnych (laptopy, PDA)
- optymalizacja i usprawnienie procesu sprzedaży i obsługi klienta, dzięki stałemu monitorowaniu kontaktów